Spoločnosť King Stores s.r.o., Palackého třída 666/23, 61200, Brno, Česká republika (ďalej taktiež ako „ Predávajúci alebo Zhotoviteľ") upravujú v súlade s ustanovením § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Zb., občiansky zákonník (ďalej taktiež ako „Občiansky zákonník") vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy alebo servisnej zmluvy uzavretej podľa ustanovenia § 1746 ods. 2 Občianskeho zákonníka alebo podľa ustanovenia § 2586 Občianskeho zákonníka (kúpna zmluva a servisná zmluva ďalej taktiež ako „ Zmluva") medzi Predávajúcim a inou fyzickou osobou (ďalej taktiež ako „ Kupujúci alebo Zákazník") prostredníctvom internetového obchodu Predávajúceho alebo v prevádzkarni Predávajúceho. Internetový obchod prevádzkuje Predávajúci na webovej stránke umiestnenej na internetovej adrese https://www.fashionking.sk/ (ďalej taktiež ako „E-shop").
Obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, keď osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od Predávajúceho, je právnickou osobou či osobou, ktorá koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania.
Ustanovenia Obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy. Zmluva a Obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Zmluvu je možné uzavrieť v slovenskom jazyku.
V zmluve je možné dojednať ustanovenia odlišné od Obchodných podmienok, pričom odlišné dojednania v zmluve majú prednosť pred ustanoveniami Obchodných podmienok.
Znenie Obchodných podmienok môže Predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúceho znenia Obchodných podmienok.
Zaslaním objednávky a následným potvrdením na E-shope Kupujúci potvrdzujete, že sa s týmito Obchodnými podmienkami oboznámil a s nimi súhlasí. Kúpou tovaru alebo podpísaním servisného listu v prevádzkarni Predávajúceho Kupujúci potvrdzuje, že sa s Obchodnými podmienkami oboznámil.
POUŽÍVATEĽSKÝ ÚČET E-SHOPU
Na základe registrácie Kupujúceho vykonanej na E-shope môže Kupujúci pristupovať do svojho používateľského rozhrania. Zo svojho používateľského rozhrania môže Kupujúci objednávať tovar (ďalej taktiež ako „ Používateľský účet"). Kupujúci môže tovar objednávať taktiež bez registrácie priamo z E-shopu.
Pri registrácii na E-shope a pri objednávaní tovaru je Kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v Používateľskom účte je Kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené Kupujúcim v Používateľskom účte a pri objednávaní tovaru predávajúci považuje za správne.
Prístup k Používateľskému účtu je zabezpečený používateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť v súvislosti s informáciami nutnými na prístup do svojho Používateľského účtu.
Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie Používateľského účtu tretím osobám. Ak Kupujúci prenechá tretej osobe Používateľský účet do užívania, Predávajúci nenesie zodpovednosť za zneužitie Používateľského účtu tretími osobami.
Predávajúci môže zrušiť Používateľský účet, a to najmä v prípade, keď Kupujúci svoj Používateľský účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, keď Kupujúci poruší svoje povinnosti zo Zmluvy (vrátane Obchodných podmienok).
Kupujúci berie na vedomie, že Používateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia Predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.
UZAVRETIE ZMLUVY NA E-SHOPE
Všetka prezentácia tovaru umiestnená na E-shope je informatívneho charakteru a Predávajúci nie je povinný uzavrieť Zmluvu v súvislosti s týmto tovarom. Ustanovenie § 1732 ods. 2 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.
E-shop obsahuje informácie o tovare, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov okrem ceny za dopravu tovaru na adresu určenú Kupujúcim a formu platby dobierkou. Ceny tovaru zostávajú v platnosti v čase, keď sú zobrazované na E-shope. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť Predávajúceho uzavrieť Zmluvu za individuálne dojednaných podmienok.
E-shop obsahuje taktiež informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené na E-shope platia iba v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
Ak chce Kupujúci tovar objednať, vyplní objednávkový formulár na E-shope. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:
objednávanom tovare, pričom objednávaný tovar „vloží" Kupujúci do elektronického nákupného košíka E-shopu;
kontaktné údaje Kupujúceho (meno a priezvisko, fakturačnú adresu, adresu pre doručovanie, telefónne číslo, e-mailovú adresu);
spôsobe úhrady Kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru a informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalej spoločne taktiež ako „ Objednávka").
Pred zaslaním Objednávky Predávajúcemu je Kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do Objednávky Kupujúci vložil, a to aj s ohľadom na možnosť Kupujúceho zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní údajov do Objednávky. Objednávku odošle Kupujúci Predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku". Údaje uvedené v Objednávke Predávajúci považuje za správne. Predávajúci okamžite po prijatí Objednávky toto prijatie Kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na e-mail Kupujúceho uvedený v Používateľskom účte či v Objednávke (ďalej taktiež ako „E-mail").
Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti od charakteru Objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať Kupujúceho o dodatočné potvrdenie Objednávky (napríklad písomne či telefonicky).
Zmluvný vzťah medzi Predávajúcim a Kupujúcim vzniká doručením prijatia Objednávky (akceptáciou), ktoré Predávajúci zašle Kupujúcemu elektronickou poštou, a to na E-mail.
Kupujúci pri uzatváraní Zmluvy súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku. Náklady vzniknuté Kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím Zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí Kupujúci sám.
V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v Objednávke nemôže Predávajúci splniť, zašle Kupujúcemu na Elektronickú adresu kupujúceho pozmenenú ponuku s uvedením možných variantov Objednávky a vyžiada si stanovisko Kupujúceho.
Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh Zmluvy a Zmluva je v takom prípade uzatvorená až potvrdením o prijatí Kupujúcim na e-mailovú adresu Predávajúceho.
V prípade, že došlo k zjavnej technickej chybe na strane Predávajúceho pri uvedení ceny tovaru na E-shope, alebo v priebehu objednávania, nie je Predávajúci povinný dodať Kupujúcemu tovar za túto úplne zjavne chybnú cenu ani v prípade, že Kupujúcemu bolo zaslané potvrdenie prijatia Objednávky podľa týchto Obchodných podmienok. Predávajúci upozorní Kupujúceho, ak cena uvedená pri tovare na E-shope obchodu alebo v priebehu objednávania už nie je aktuálna. Ak Kupujúci nesúhlasí so zvýšením ceny, Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od Zmluvy.
Objednávky, ktoré neboli potvrdené e-mailom, je možné zrušiť. Ak Kupujúci bude chcieť zrušiť Objednávku po potvrdzovacom e-maile, bude nutné Odstúpiť od Zmluvy a postupovať podľa čl. 7 Obchodných podmienok.
Kupujúci pri uzatváraní Zmluvy súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku. Náklady vzniknuté Kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím Zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí Kupujúci sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY E-SHOPU
Cena tovaru na E-shope a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa Zmluvy môže Kupujúci uhradiť Predávajúcemu podľa podmienok uvedených https://www.fashionking.sk/doprava-platba.
Spoločne s Kúpnou cenou je Kupujúci povinný zaplatiť Predávajúcemu taktiež náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je uvedené výslovne inak, rozumejú sa ďalej Kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru.
Predávajúci nepožaduje od Kupujúceho zálohu či inú obdobnú platbu. Týmto nie je dotknuté ustanovenie čl. 4.8 Obchodných podmienok týkajúce sa povinnosti uhradiť Kúpnu cenu tovaru dopredu.
V prípade platby v hotovosti či v prípade platby na dobierku je Kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru.
V prípade bezhotovostnej platby je Kúpna cena splatná ihneď pri platbe platobnou kartou či platobnými tlačidlami.
Pracovným dňom sa rozumejú všetky dni s výnimkou soboty, nedele, štátne sviatky a ostatné sviatky podľa zákona č. 245/2000 Zb., o štátnych sviatkoch, o ostatných sviatkoch, o významných dňoch a o dňoch pracovného pokoja v znení neskorších predpisov.
Tovar, ktorý je skladom, Predávajúci v prípade platby na dobierku expeduje spravidla počas druhého pracovného dňa od prijatia Objednávky. Pri bezhotovostnej platbe predávajúci tovar skladom expeduje spravidla počas nasledujúceho pracovného dňa od pripísania príslušnej sumy na bankový účet.
Predávajúci je oprávnený, najmä v prípade, že zo strany Kupujúceho nedôjde k dodatočnému potvrdeniu Objednávky (čl. 3.6) a ďalej potom v prípade, keď je Kúpna cena vyššia než 200€, požadovať uhradenie celej Kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru Kupujúcemu. Ustanovenie § 2119 ods. 1 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.
Predávajúci môže vystaviť rôzne zľavové kupóny s uvedením kódu, ktoré je možné u Predávajúceho uplatniť aj inou osobou než Kupujúcim. Výška finančnej sumy, ako aj platnosť, je vždy písomne zaznamenaná na konkrétnom zľavovom kupóne či reklame. Zľavové kupóny, a teda kódy, nie je možné vzájomne kombinovať ani používať súčasne.
Predávajúci vystaví v súvislosti s platbami vykonávanými na základe Zmluvy Kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Predávajúci je platiteľom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad – faktúru vystaví Predávajúci Kupujúcemu po uhradení ceny tovaru a zašle ho v elektronickej podobe na elektronickú adresu Kupujúceho alebo súčasne s tovarom.
PREPRAVA A DODANIE TOVARU PRI NÁKUPE NA E-SHOPE
V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe zvláštnej požiadavky Kupujúceho, nesie Kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
Ak je Predávajúci podľa Zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené Kupujúcim v Objednávke, je Kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní.
V prípade, že je z dôvodov na strane Kupujúceho nutný tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v Objednávke, je Kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je Kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek chýb toto okamžite oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí či poškodení túto zásielku od dopravcu nepreberie.
UZAVRETIE ZMLUVY V PREVÁDZKARNI PREDÁVAJÚCEHO (NÁKUP TOVARU A SERVIS)
Kúpna zmluva na tovar je uzatvorená zaplatením kúpnej ceny tovaru poverenému zamestnancovi Predávajúceho v prevádzkarni Predávajúceho. Predávajúci, resp. poverený zamestnanec vystaví Kupujúcemu za kúpený tovar daňový doklad. Predávajúci je platiteľom dane z pridanej hodnoty.
Oprava tovaru Kupujúceho sa vykonáva na základe servisnej zmluvy, ktorá je uzatvorená podpísaním servisného listu. Kupujúci odovzdá Predávajúcemu, resp. poverenému zamestnancovi, pokazené zariadenie, ktorého opravu Kupujúci požaduje. Pri prevzatí zariadenia sa o jeho stave a požadovanej oprave spíše servisný list.
Kupujúci si môže objednať opravu tovaru na diaľku, teda uzavrieť servisnú zmluvu mimo prevádzkarne Predávajúceho. Predávajúci zašle na adresu Kupujúceho uvedenú v objednávke kuriéra, ktorý tovar vyzdvihne a zavezie na prevádzkareň Kupujúceho. Kuriér odovzdá Kupujúcemu dokument potvrdzujúci prevzatie zariadenia. Hneď ako Predávajúci dostane zariadenie, vyplní k nemu servisný list vrátane vytvorenia fotodokumentácie stavu zariadenia. Servisný list vrátane príloh je následne zaslaný Kupujúcemu na jeho E-mail. Kupujúci si môže zariadenie vyzdvihnúť buď osobne v príslušnej prevádzkarni Predávajúceho, alebo mu je zariadenie späť zaslané na jeho adresu, odkiaľ bol tovar prevzatý. Predávajúci vygeneruje Kupujúcemu heslo, ktoré mu je zaslané na E-mail. Servisované zariadenie bude vrátené na základe predloženia servisného listu alebo oznámenia vygenerovaného hesla.
Kupujúci berie na vedomie, že všetky vyššie uvedené informácie týkajúce sa stavu zariadenia a možných chýb sú iba predbežné, odhadované a vytvorené na základe vizuálnej kontroly zariadenia. Posúdenie stavu zariadenia a jeho poruchy a potreby dodania tovaru či súčiastok sa počas servisného zásahu môžu zmeniť. Cena opravy/servisu je vždy iba orientačná a jej navýšenie o viac než 20 % zhotoviteľ s Kupujúcim dopredu preberie.
Kým zariadenie nerozoberieme, nie je možné identifikovať jeho poškodenie. Rozsah potrebných prác sa zistí až v priebehu samotnej opravy a konečná cena opravy bude plne zodpovedať vykonanému servisu a tovaru nutnému na vykonanie Kupujúcim požadovanej opravy. Dátum vykonania opravy zariadenia je iba orientačný. Lehota je závislá od zistených chýb a nutnosti ich opravy podľa vykonanej diagnostiky.
Predávajúci vzhľadom na povahu zariadenia (napr. na zmeny jeho elektrických vlastností v priebehu starnutia a používania) neručí za možné chyby HW a SW, ktoré sa prejavia počas opravy, resp. servisného zásahu alebo následne po jeho vykonaní a preukázateľne nesúvisia s vykonaným zásahom, resp. opravou zariadenia zo strany Predávajúceho.
Ak sa po diagnostike a bližšej analýze chýb zariadenia ukáže, že je oprava zariadenia nerentabilná a zároveň Kupujúci od opravy zariadenia ustúpi, neručí Predávajúci za poškodenie zariadenia spôsobené nutnými činnosťami smerujúcimi k diagnostikovaniu chýb a porúch zariadenia.
Všetky dáta uložené na odovzdanom zariadení má Kupujúci zálohované a je si vedomý, že Predávajúci nenesie žiadnu zodpovednosť za dáta, ktoré neboli zálohované. Predávajúci výslovne upozorňuje Kupujúceho na skutočnosť, že nezálohované dáta sa môžu z dôvodu vykonávanej opravy zariadenia trvale stratiť.
Predávajúci nezodpovedá za skryté chyby, s ktorými mu bolo zariadenie na vykonanie opravy Kupujúcim odovzdané.
Vykonané opravy zariadenia a tovar dodaný Predávajúcim sú označené plombami. Všetky predávané náhradné diely sú taktiež označené plombami. Záruka za akosť a zodpovednosť za chyby zaniká, ak je plomba akokoľvek poškodená.
Hneď ako bude oprava zariadenia vykonaná, zašle Predávajúci Kupujúcemu výzvu na prevzatie zariadenia, a to prostredníctvom e-mailovej správy alebo SMS správy. Opravené zariadenie sa späť Kupujúcemu vydáva na základe predloženia originálu servisného listu alebo vygenerovaného hesla. Ak Kupujúci požaduje zaslanie zariadenia na ním určenú adresu, je potrebné zaslať Predávajúcemu túto požiadavku prostredníctvom E-mailu, ktorého prílohou bude servisný list zariadenia alebo tu bude uvedené vygenerované heslo. Ak si Kupujúci opravené zariadenie nevyzdvihne v lehote do 14 dní odo dňa odoslania výzvy na prevzatie zariadenia, bude Kupujúcemu zaslaná druhá a posledná výzva na vyzdvihnutie zariadenia spolu s upozornením, že zariadenie je do vyzdvihnutia uschované na náklady Kupujúceho, a taktiež s poučením, že v prípade nevyzdvihnutia dôjde k svojvoľnému predaju zariadenia. Ak teda nebude zariadenie vyzdvihnuté do mesiaca odo dňa zaslania druhej výzvy na prevzatie, bude zariadenie predané za cenu v mieste a čase obvyklú. V takom prípade má Kupujúci nárok na vyplatenie ceny, za ktorú bolo zariadenie predané, zníženú o náklady na opravu, zákonný úrok z omeškania z neuhradenej ceny opravy a náklady na úschovu zariadenia.
Kupujúci je pri vyzdvihnutí povinný skontrolovať si vonkajší stav zariadenia po vykonanom servise. Na neskoršie reklamácie zjavných chýb sa nebude brať zreteľ.
Predávajúci neručí za akékoľvek problémy zavinené neodbornou inštaláciou nekompatibilných hardvérových komponentov či produktov, hardvérov či softvérov vrátane operačných systémov prevádzkovaných Kupujúcim do zariadenia či stroja odovzdávaného na vykonanie servisnej služby a nie je ani zodpovedný za ich funkčnosť.
Ak sa nepodarí Predávajúcemu vykonať objednaný servisný zásah/opravu z dôvodov technických či iných dôvodov, alebo ak odstúpi Kupujúci od zmluvy, zariadenie sa uvedie do pôvodného stavu iba v prípade, ak je to technicky možné a ak zaplatí Kupujúci náklady na prácu s týmto spojenú (tzn. diagnostiku) podľa cenníka Predávajúceho.
Diagnostika poruchy bude Kupujúcemu účtovaná iba v prípade, že po prijatí zariadenia do opravy Kupujúci žiada vrátenie zariadenia bez vykonania servisného úkonu alebo ak je zariadenie neopraviteľné. Ďalej môže byť účtovaný Kupujúcemu poplatok vo výške 40 € za vrátenie zariadenia bez vykonania opravy alebo ak je zariadenie neopraviteľné. O diagnostiku zariadenia zdarma ide iba v prípadoch, ak nie je hľadanie poruchy komplikované a časovo náročné. Pokiaľ ide o diagnostiku po ťažkom poškodení zariadenia s nejednoznačnou poruchou, v tomto prípade môže byť Kupujúcemu naúčtovaný poplatok vo výške 40 € vr. DPH. Takisto, pokiaľ ide o diagnostiku poruchy na zariadení, ktoré je po kontakte s kvapalinou, a diagnostika je pre oxidáciu vnútri zariadenia zložitá, môže byť Kupujúcemu naúčtovaná cena tejto diagnostiky 40 € s DPH.
Kupujúci súhlasí, pre prípady nedostatku náhradných dielov, s predĺžením predpokladaného termínu opravy na maximálne 30 dní. Kupujúci súhlasí s predĺžením lehoty opravy v prípade zložitejších zásahov do vnútorných častí zariadenia a iné komplikačné druhy servisných zásahov.
Kupujúci berie na vedomie, že Predávajúci nezodpovedá a neručí za akékoľvek náklady, ktoré vzniknú v súvislosti s opravou zariadenia, t. j. napríklad zmarený zisk, náklady na telefónne poplatky, internetové pripojenie, dopravné a i.
Predávajúci sa v rámci opravy zariadenia zaväzuje ekologicky zlikvidovať vymenené chybné diely (batérie a menšie elektronické súčiastky) na vlastné náklady, ak nepožaduje výslovne Kupujúci vrátenie chybných dielov po vykonanej oprave.
Počas opravy môže Predávajúci poskytnúť Kupujúcemu náhradný prístroj zdarma vrátane redukcie na SIM kartu. Kupujúci, ktorému bol zapožičaný náhradný telefón počas opravy jeho prístroja, nesmie na zapožičanom telefóne vykonávať akékoľvek úpravy technické, softvérové či iné. V prípade straty, odcudzenia či poškodenia bude po Kupujúcom požadovaná náhrada za vzniknutú škodu. V tomto prípade má Predávajúci nárok na finančnú náhradu vo výške plnej obstarávacej ceny daného modelu telefónu. V prípade straty alebo poškodenia príslušenstva k zapožičanému telefónu je Kupujúci povinný zaistiť ich náhradu, iba však originálne príslušenstvo výrobcu, prípadne uhradiť vzniknutú škodu Predávajúcemu. Predávajúci má právo odmietnuť zapožičanie náhradného telefónu Kupujúcemu podľa vlastného uváženia, najmä z dôvodu nedostatku náhradných telefónov.
ODSTÚPENIE OD ZMLUVY (VRÁTENIE TOVARU)
Kupujúci berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 Občianskeho zákonníka, nie je možné okrem iného odstúpiť od Zmluvy o dodávke:
tovaru, ktorý bol upravený podľa priania Kupujúceho alebo pre jeho osobu;
tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze;
tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom:
tovaru v uzatvorenom obale, ktorý Kupujúci z obalu vybral a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť;
o oprave alebo údržbe vykonanej v mieste určenom Kupujúcim na jeho žiadosť; to však neplatí v prípade následného vykonania iných než vyžiadaných opráv či dodania iných než vyžiadaných náhradných dielov.
Ak nejde o prípad uvedený v čl. 7.1 Obchodných podmienok či o iný prípad, keď nie je možné od Zmluvy odstúpiť, má Kupujúci v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka právo od Zmluvy odstúpiť, a to do tridsiatich (30) dní od prevzatia tovaru, pričom v prípade, že predmetom Zmluvy je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, plynie táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. Odstúpenie od Zmluvy je nutné Predávajúcemu odoslať v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete. Odstúpenie od Zmluvy môže Kupujúci uplatniť vyplnením formulára uvedeného na E-shope https://www.fashionking.sk/formular-vratenia-tovaru a zaslať ho na adresu Predávajúceho či na adresu elektronickej pošty Predávajúceho ahoj@fashionking.sk
V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa čl. 7.2 Obchodných podmienok sa Zmluva od počiatku ruší. Tovar musí Kupujúci vrátiť Predávajúcemu do tridsiatich (30) dní od doručenia odstúpenia od Zmluvy Predávajúcemu. Tovar musí byť nepoškodený, nepoužívaný či akokoľvek znehodnotený Kupujúcim a Predávajúcemu vrátený nepoškodený a nepoužitý. Ak odstúpi Kupujúci od Zmluvy, znáša Kupujúci náklady spojené s vrátením tovaru Predávajúcemu, a to aj v tom prípade, keď tovar nie je možné vrátiť pre jeho povahu obvyklou poštovou cestou. Tovar vrátený Predávajúcemu formou dobierky Predávajúci neprevezme.
V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa čl. 7.2 Obchodných podmienok vráti Predávajúci peňažné prostriedky prijaté od Kupujúceho do štrnástich (14) dní od odstúpenia od Zmluvy Kupujúcim, a to rovnakým spôsobom, akým ich Predávajúci od Kupujúceho prijal. Predávajúci je taktiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté Kupujúcim už pri vrátení tovaru Kupujúcim či iným spôsobom, ak s tým Kupujúci bude súhlasiť a nevzniknú tým kupujúcemu ďalšie náklady. Ak odstúpi Kupujúci od Zmluvy, Predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky Kupujúcemu skôr, než mu Kupujúci tovar vráti.
Nárok na úhradu škody vzniknutej na tovare je Predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku Kupujúceho na vrátenie Kúpnej ceny.
V prípadoch, keď má Kupujúci v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka právo od Zmluvy odstúpiť, je Predávajúci taktiež oprávnený kedykoľvek od Kúpnej zmluvy odstúpiť, a to až do prevzatia tovaru Kupujúcim. V takom prípade vráti Predávajúci Kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to bezhotovostne na účet určený Kupujúcim.
Ak je spoločne s tovarom poskytnutý Kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od Zmluvy Kupujúcim, stráca darovacia zmluva spojená s takýmto darčekom účinnosť a Kupujúci je povinný spolu s tovarom Predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý darček.
PRÁVA Z CHYBNÉHO PLNENIA A ZÁRUKA ZA AKOSŤ
Práva a povinnosti zmluvných strán týkajúce sa práv z chybného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami ve smyslu § 18 odst. 6 a 7 zákona č. 250/2007 Z.z. ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov). Na darčeky, ktoré Predávajúci poskytuje Kupujúcemu bezplatne v rámci Zmluvy na iný platený Tovar, nie je možné uplatniť záruku ani zodpovednosť za chyby nad rámec zákona.
Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá chyby. Práva z chybného plnenia sa vzťahujú iba na tovar zakúpený Kupujúcim u Predávajúceho. Najmä Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu, že v čase, keď Kupujúci tovar prevzal:
má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a ak chýba dohoda, má také vlastnosti, ktoré Predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré Kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej;
sa tovar hodí na účel, ktorý pre jeho použitie Predávajúci uvádza, alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa,
je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
Ustanovenia uvedené v čl. 8. Obchodných podmienok sa nepoužijú v prípade tovaru:
predávaného za nižšiu cenu na chybu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná;
na opotrebovanie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním;
v prípade použitého tovaru na chybu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebovania, ktorú tovar mal pri prevzatí Kupujúcim;
alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar, ktorý je predmetom uzavretej zmluvy prostredníctvom elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho.
Počas záručnej doby má kupujúci právo na bezplatné odstránenie chyby po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie a návodu spolu so záručným listom alebo dokladom o kúpe.
Záručná doba je 24 mesiacov (pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená iná záručná doba) a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.
Záručná lehota na batérie je 24 mesiacov, tak ako na ostatné náhradné diely. Táto záruka sa však nevzťahuje na „životnosť" batérie, teda na pokles kapacity, ktorá je spôsobená bežným používaním. Záruka na životnosť batérie je 6 mesiacov.
V prípade, že nové zariadenie Kupujúceho je stále v záručnej lehote od inej osoby (záručná lehota iného predávajúceho) a Kupujúci si nechá toto zariadenie opraviť u Predávajúceho, preberá Predávajúci v prípade záujmu Kupujúceho túto záruku za akosť, a to za ceny, ktoré sú uvedené na internetovej stránke https://www.fashionking.cz/servis . Záruka za akosť je prevzatá od chvíle odovzdania opraveného zariadenia Predávajúcim Kupujúcemu do času, do ktorého mala trvať táto pôvodná záruka za akosť, pričom dĺžka trvania tejto prevzatej záruky nemá vplyv na Záručnú lehotu na nové diely dodané Predávajúcim. Aby bolo možné prevziať túto záruku na akosť za nové zariadenie Predávajúcim, je Kupujúci povinný predložiť Predávajúcemu záručný list tohto zariadenia, teda údaje na záručnom liste sa musia plne zhodovať s údajmi zariadenia. Predávajúci vystaví Kupujúcemu nový záručný list a pôvodný si ponechá.
Práva z chybného plnenia uplatňuje Kupujúci u Predávajúceho na adrese sídla Predávajúceho, prostredníctvom Používateľského účtu, online prostredníctvom formulára alebo v prevádzkarni Predávajúceho.
Na uplatnenie práva z chýb Kupujúcim (ďalej taktiež ako „Reklamácia") je nutné buď:
Prihlásiť sa do Používateľského účtu, tu označiť požadovanú Objednávku, ku ktorej sa má vzťahovať Reklamácia, a následne vyplniť reklamačný formulár, alebo
Kupujúci, ktorý nemá založený Používateľský účet, vyplní formulár dostupný na https://www.fashionking.sk/formular-reklamacie , následne mu bude zaslaný na E-mail, na adresu, ktorá je Predávajúcim evidovaná k zadanému číslu Objednávky. Kupujúcemu bude Predávajúcim na E-mail zaslaný odkaz, prostredníctvom ktorého vyplní reklamačný formulár, alebo
Vyplniť reklamačný formulár v prevádzkarni Predávajúceho.
Reklamačný formulár obsahuje nasledovné údaje:
meno a priezvisko Kupujúceho;
adresu Kupujúceho, na ktorú jej bol tovar doručený;
telefónne číslo Kupujúceho;
e-mailovú adresu Kupujúceho;
číslo objednávky, v ktorej bol reklamovaný tovar objednaný;
číslo daňového dokladu/faktúry;
popis reklamovaného tovaru a
podrobný opis chyby;
adresu, kam má byť reklamovaný tovar zaslaný späť.
Ak bude Reklamácia uznaná za oprávnenú, náleží Kupujúcemu aj náhrada nákladov účelne vynaložených pri uplatnení tohto práva.
Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo forme emailovej správy alebo v inej písomnej podobe, v ktorej je povinný presne označiť chyby tovaru. Predávajúci je povinný poučiť kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje, je Predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona (odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie) ihneď, v zložitejších prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje Predávajúci kupujúceho formou emailovou správou alebo doporučeným listom a zároveň bude kupujúcemu spolu s tovarom doručený reklamačný protokol. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže Predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia (ďalej len "odborné posúdenie tovaru"). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže Predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru. Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a Predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša Predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť Predávajúceho za reklamovanú chybu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. To isté právo prislúcha kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
Kupujúci je povinný si tovar, na ktorý bola uplatnená Reklamácia, poprípade nový tovar vyzdvihnúť najneskôr do tridsiatich dní odo dňa doručenia výzvy.
Nárok na uplatnenie záruky u Predávajúceho kupujúcim nevzniká najmä:
nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu a príslušenstva tovaru,
používaním tovaru v podmienkach v rozpore s návodom na použitie tovaru,
neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
neodborným zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby,
bežným opotrebením tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru.
Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
odovzdaním opraveného tovaru,
výmenou tovaru,
vrátením kúpnej ceny tovaru,
vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
písomnou výzvou na prevzatie Predávajúcim určeného plnenia,
odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie.
V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar. Kupujúci v takomto prípade obdrží doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar.
ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN
Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením celej Kúpnej ceny tovaru.
Predávajúci nie je vo vzťahu ku Kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 1826 ods. 1 písm. e) Občianskeho zákonníka.
Vybavovanie sťažností spotrebiteľov zaisťuje predávajúci prostredníctvom elektronickej adresy ahoj@fashionking.sk. Informáciu o vybavení sťažnosti Kupujúceho zašle Predávajúci na E-mail.
Na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov z Kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, internetová adresa: http://www.soi.sk. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese Online platforma je možné využiť pri riešení sporov medzi Predávajúcim a Kupujúcim z Kúpnej zmluvy.
Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov (http://dataprotection.gov.sk/uoou). Kontrolu dodržiavania predpisov na ochranu spotrebiteľa vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia (http://www.soi.sk) a práva na ochranu spotrebiteľov chránia záujmové združenia, či iné subjekty na ich ochranu. Kontrolu dodržiavania právnych predpisov týkajúcich sa technických požiadaviek na tovar a bezpečnosť tovaru vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia (http://www.soi.sk).
Kupujúci týmto preberá na seba nebezpečenstvo zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
Ochrana práv duševného vlastníctva
Logo Predávajúceho, obchodná značka „fashionking", ako aj obchodná firma Predávajúceho sú výhradným vlastníctvom Predávajúceho. Kupujúci nie je oprávnený bez písomne udelenej licencie logo a obchodnú firmu Predávajúceho akokoľvek používať. Názvy a označenia výrobkov, tovaru, služieb, firiem a spoločností môžu byť registrovanými ochrannými známkami príslušných vlastníkov.
Obsah E-shopu, ktorým môžu okrem iného byť texty, fotografie, videá, obrázky, logá a ďalšie, ako aj obsah v súvisiacich online aj tlačených médiách, ako sú propagačné letáky, inzercia atď. vrátane programového vybavenia E-shopu a týchto Obchodných podmienok, je chránený autorskými právami Predávajúceho a môže byť chránený ďalšími právami Predávajúceho a/alebo tretích osôb.
Obsah nesmie Kupujúci a Používateľ meniť, kopírovať, rozmnožovať, šíriť ani použiť žiadna tretia strana na akýkoľvek účel bez písomného súhlasu Predávajúceho. Najmä je zakázané bez predchádzajúceho písomného súhlasu Predávajúceho úplatne alebo bezplatne sprístupňovať fotografie a texty umiestnené na E-shope.
Pri porušení zákonných práv Predávajúceho vyplývajúcom z práva duševného vlastníctva bude Predávajúci postupovať najmä v súlade so zákonom č. 121/2000 Zb., autorský zákon, v znení neskorších predpisov, s Občianskym zákonníkom a so zákonom č. 40/2009 Zb., trestný zákonník, v znení neskorších predpisov.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Ak vzťah založený Zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi slovenským právom. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
Ak je niektoré ustanovenie Obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení.
Zmluvu vrátane Obchodných podmienok archivuje Predávajúci v elektronickej podobe a nie je prístupná. Zmluva sa neuzatvára písomne s podpismi zmluvných strán. Zmluvu tvoria tieto Obchodné podmienky, vaša objednávka a jej prijatie zo strany Predávajúceho, teda z našej strany.
V priebehu nasledovných 14 dní odo dňa doručenia tovaru objednaného na E-shope bude Kupujúcemu zaslaný hodnotiaci dotazník Heureka.sk a Google.com. Kupujúci sa tak môže podeliť o svoje skúsenosti s nákupom a tovarom s ostatnými. Budeme veľmi radi, ak dotazník Kupujúci vyplní.
Kontaktné údaje Predávajúceho: King Stores s.r.o., Palackého třída 666/23, Brno 61200, Česká republika Adresa pre doručovanie: Packeta.sk 94743315 Ampérova 3 90027 Bernolákovo